شنبه 1402/04/3 11:54
شماره :
1073

آیین نکوداشت مرحوم استاد دکتر غلامرضا امین برگزار شد

در مراسم نکوداشت مرحوم استاد دکتر غلامرضا امین یاد و خاطره ایشان گرامی داشته شد . به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ، در مراسمی که با حضور معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور دکتر محمد علی محققی  و جمعی از اساتید  دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اعضای گروه حکمت ، طب اسلامی و سنتی و همچنین خانواده ایشان برگزار شد ، یاد و خاطره این استاد فرهیخته و گرانقدر را گرامی داشتند .
بر اساس این گزارش در این مراسم ،دکتر محمد علی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس گروه حکمت ، طب سنتی و اسلامی فرهنگستان با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم استاد امین گفت : ایشان خودش را فرزند  دانشگاه می دانست و تامل در زندگی این شخصیت بزرگوار گویای زحمات و خدمات وی در حوزه طب سنتی در کشور است .
دکتر محققی افزود : ایشان ماموریت و رسالت خود را در دانشگاه با نهایت دلسوزی انجام داد و اینگونه شخصیت های علمی باید برای نسل جوان و دانشجویان الگو باشند .
همچنین در این مراسم  جمعی از اعضای گروه حکمت ، طب سنتی و اسلامی فرهنگستان ، اساتید طب سنتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، و نیز خانواد ه مرحوم امین خاطرات خود را با استاد بیان نمودند و یاد ایشان را گرامی داشتند .
گفتنی است مراسم نکوداشت مرحوم استاد امین  به همت فرهنگستان علوم پزشکی کشورروز پنج شنبه 2 تیرماه سال جاری در محل فرهنگستان برگزار شد .  
    مرحوم دکتر غلامرضا امین، عضو گروه حکمت ، طب سنتی و اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی کشور ،عضو هیات‌علمی دانشکده داروسازی و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران بود .
 عمر پرافتخار ایشان سرشار از خدمات و زحمات بی‌شائبه آموزشی و پژوهشی بود که جامعه طب سنتی دانشگاهی ایران نیز از این برکات بسیار بهره‌مند بوده است. 
عرصه طب ایرانی و داروسازی سنتی، مرهون زحمات این استاد فرهیخته است . فرهنگستان علوم پزشکی کشور یاد و خاطره  این استاد فرهیخته را گرامی می دارد .

بنرها

 

X