دسته بندی
شنبه 1402/06/25 12:14
شماره :
1142
دوازده قرن مجاورت با بارگاه امام علی موسی‌الرضا (ع) :

مجالی برای زائران حرم رضوی در تجدید عهد با سبک زندگی اهل بیت (ع) 

شهادت امام رضا (ع) در اوایل قرن سوم هجری گرچه آغاز فقدانی جبران ناپذیر برای مسلمانان بود که از نور وجود ایشان در 55 سالگی محروم شدند، لیکن معارف اسلامی که ایشان در مجالس بحث علمی از خود به جای گذاشتند تصویری جامع از سبک زندگی اهل بیت (ع) را ارائه کرد که در سال‌ها و قرن‌های پس از آن الگویی ماندگار برای آیندگان شد.

در احادیث معتبر نقل شده از امام هشتم شیعیان اشاراتی مکرر به مفاهیم سلامت معنوی و تندرستی دیده می‌شود که فقط گوشه‌هایی از دانش بشری متصل به معرفت الهی را بازنمایی می‌کنند. لیکن بی‌تردید درک جامع این آثار همراه با اعتبارسنجی منابع احادیث منسوب به ایشان نقشی کلیدی در عمل‌کردن صحیح به دستورات شفابخش آنها دارد. زیرا نگاه محدود و تک بعدی به برخی گزاره‌های بهداشتی موجود در برخی آثار منتسب به آن امام بزرگوار، بدون ادراکی جامع از مفهوم سلامت در منظومه معارف رضوی زمینه‌ساز رفتارهایی نارسا خواهد شد که با رشد دانش پزشکی متعارض به‌نظر خواهد رسید.

امام رضا(علیه‌السلام : سَلوا ربَّكُمُ العافِیَةَ فی‌الدُّنیا وَ الآخِرَة. سلامت خود را در دنیا و آخرت (هر دو) از خدای خود مسألت نمایید. (فقه‌الرضا، ص ٣٣٧) 

پرکاربردها

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

بنرها

 

X