دسته بندی
شنبه 1403/08/19 12:40
شماره :
2020

حسابداری تعهدی درفرهنگستان علوم پزشکی

مقدمه

گزارش عملکرد فرهنگستان

 درابتدای سال 1397فرهنگستان علو پزشکی پس از گذراندن مراحل پایه ای استقرار حسابداری تعهدی موفق شد به جمع دانشگاههائی که موفق به گذراز مبنای نقدی به تعهدی شده بودند بپیوندد وگزارش حسابهــــــا (تراز مالی) وصورت مالی خود را به صورت تعهدی ارائه دهد درادامه کار ودرسالهای آینده  موفق به شناسائی مراکز هزینه واصالح اشتباهات حسابداری سنوات خود شده است. همچنین موفق به آنالیز نمودن انبار وبرقراری ارتباط با واحد امورمالی وشناسائی دارائی ثابت غیرمنقول نیزشده است.

حسابداری تعهدی )Accrual accounting( شیوه‌ای است که در آن هزینه‌ها و درآمدها بدون درنظر گرفتن دریافت و پرداخت، در زمان رخ دادن ثبت می‌شوند. اساس این روش بر آن است که درآمدها و هزینه‌ها باید در یک بازه مشابه زمانی ثبت شوند. در مدیریت مالی از این شیوه حسابداری برای تجمیع منافع از سرمایه‌های مختلف در یک بازه زمانی مشخص استفاده می‌شود. بر مبنای حسابداری تعهدی معاملات و سایر رویدادها در زمان وقوع صرف نظر از زمان دریافت و پرداخت وجه نقد شناسایی و در اسناد حسابداری ثبت می‌شود. به عبارت دیگر تمامی درآمدها در زمان دریافت و انجام خدمات و خرید و فروش کالاها در نرم‌افزار حسابداری شرکت ثبت می‌گردد. در این مبنا، زمان تحصیل یا تحقق درامد، هنگامی است که درامد به صورت قطعی مشخص می‌شود یا بر اثر ادامه خدمات حاصل می‌گردد.

این روش حسابداری مدیریت با هدف شفاف‌سازی تمامی حساب‌ها و ارائه گزارش‌های مالی پیاده سازی می‌شود. گزارش‌های مالی شامل تهیه صورت‌های مالی تجمیعی، تلفیقی کل و عملکرد دوره‌ای در یک سازمان است. در نهایت با محاسبه بهای تمام شده و مدیریت بر هزینه‌ها اقدام به شفاف سازی می‌نماید. نظر به اهمیت موضوع در این مقاله به تشریح حسابداری مدیریت پرداخته می‌شود.

مزایای حسابداری تعهدی

در این مبنا از حسابداری امکان دستیابی سریع به اطلاعات سازمانی و وضعیت سازمان وجود دارد. جهت تعیین درآمد و هزینه واقعی دوره‌های مالی و گزارشگیری صحیح از فعالیت‌های مالی در پایان هر سال فقط با به‌کارگیری حسابداری تعهدی قابل انجام است. اطلاع از میزان و ارزش موجودی‌ها و دارایی‌های سازمان با ثبت و ضبط موجودی‌های جنسی و دارایی‌های ثابت از قبیل اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات در سیستم حسابداری تعهدی قایل دستیابی است.

امکان تعیین قیمت تمام شده هر پروژه، امکان محاسبان و ثبت استهلاکات، دسترسی به اطلاعات برنامه ریزی و اعمال کنترل مدیریتی، امکان سنجش مسئولیت پذیری افراد ارشد یک سازمان، ارزیابی و انعکاس دارایی ها، امکان مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب و تناسب آن با مأموریت‌های سازمان از نظر منابع و مشخص شدن میزان درآمدهای وصول نشده هر دوره مالی و امکان برنامه ریزی برای وصول آنها را امکان پذیر می‌کند.

استفاده از مبنای تعهدی در حسابداری و تغییر در تشخیص موعد ثبت اسناد حسابداری، منجر به شفاف‌سازی ثبت هزینه‌ها و درآمدها می‌شود. این در نهایت، باعث بهبود در دقت و صحت گزارشگری مالی برای تصمیم‌گیری مدیریتی می‌شود. ﺣﺴــﺎﺑﺪﺍﺭی ﺗﻌﻬﺪی می‌ﺗﻮﺍند مزایای ﺯﻳﺮ ﺭﺍ برای ﺑﺨﺶ ﻋﻤﻮمی فراهم کند:

  • ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ‌ﭘﺬﻳﺮی بیشتر ﺩﺭ مدیریت مالی سازمان، ﻣﺒﻨﺎیی ﺑﺮﺍی ﺍﺭﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮیی ﻓﺮﺍﻫﻢ میﻛﻨﺪ.
  • امکان مدیریت ﻣﻨطقی مطالبات و بدهی‌ها ﺑﺮﺍی ﻓﺮﺍﻫﻢ کردن ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺭﻗﺎﺑت (ﻧﮕﺮﺵ ﺭﻗﺎﺑتی) ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻋﻤﻮمی را فراهم می‌کند.
  • ﻛﻤﻚ ﺑﻴﺸﺘﺮ در جهت افزایش ﻛﺎﺭﺍیی ﻭ ﺍﺛﺮﺑﺨشی ﻣﻨﺎﺑﻊ سازمانی
  • ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺍﺭﺯﻳﺎبی ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ سازمان بر مبنای شاخص‌های نظام مالی تعهدی
  • ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻚ ﺩﻭﺭﻩ ﺗﻤﺮﻛﺰ طولانی‌تر ﺑﺮای بررسی میزان اثرگذاری ﺗﺼﻤﻴﻤﺎﺕ ﺩﻭﻟﺖ

مراحل پیاده سازی حسابداری تعهدی

  • ایجاد دفتر به نام دفتر تعهدی
  • تعریف زیرفصل‌های جدید فصول هزینه‌ای
  • تعریف عناوین حساب‌ها
    تعریف سرفصلهای کل معین و سایر تفصیلی‌ها
  • ثبت اسناد حسابداری
  • استخراج صورت وضعیت مالی و صورت تغییرات در وضعیت مالی

لازم به ذکر است چهار صورت مالی زیر در نظام حسابداری تعهدی ضروری می‌باشد:

  • صورت وضعیت مالی
  • صورت تغییر در وضعیت مالی
  • گردش حساب تغییرات در ارزش خالص
  • صورت مقابسه بودجه و عملکرد
  • یاداشت‌های توضیحی از رویه‌های حسابداری

هر صورت وضعیت مالی باید شامل موجودی نقد، حساب‌ها و اسناد دریافتنی عملیات مبادله و غیر مبادله، سرمایه گذاری‌ها موجودی مواد و کالا ، پـیش پرداخـت هـا، دارایـی‌های ثابـت مشـهود، دارایی‌های نامشهود، حسابها واسناد پرداختنی حاصل از عملیات مبادله ای وغیرمبادله ای، پیش دریافت ها، بدهی‌های بلند مدت، ارزش خالص می‌باشد و صورت تغییرات در وضعیت مالی باید حداقل حاوی درآمدها، هزینه‌ها (به تفکیک طبقه بندی اقتصادی دولت)، درآمدهای شناسایی شده از طرف دولت، وجوه ارسالی به خزانه باشد. اگر می‌خواهید بدانید دارایی نامشهود چیست؟ به وبلاگ میزان مراجعه کنید و درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ساختار حساب‌ها

حساب‌های واحد گزارشگیری به حساب اصلی و تفضیلی طبقه بندی می‌شود:

حساب اصلی

این حساب آثار مالی روادید‌ها و تعهدات را در دفاتر مالی شناسایی و نگهداری می‌کند. حساب اصلی بر حسب ماهیت، فراوانی کاربرد، میزان گردش طی دوره و استاندارد پذیرفته شده طبقه بندی میشود. این حساب‌ها شامل حساب کل و یا معین می‌باشد و بصورت زیر طبقه بندی می‌شود.

حساب تفصیلی

حساب تفضیلی در جدول فهرست حساب‌ها با توجه به نیاز تعریف می‌شود.

جدول گروه حساب‌ها و حساب‌های کل منعکس کننده طبقه بندی کلی است. در جدول زیر تفکیک حساب‌های صورت وضعیت مالی و حساب‌های کنترلی را نشان می‌دهد.

تفاوت حسابداری تعهدی با حسابداری نقدی

حسابداری تعهدی یک حسابداری استاندارد برای شرکتها محسوب می‌شود که نقطه مقابل حسابداری نقدی می‌باشد. در حسابداری نقدی تنها زمان مبادله پول نقد معاملات به رسمیت شناخته می‌شوند. در صورتیکه در حسابداری تعهدی هنگام ارائه خدمات به مشتریان حتی زمانی که پول هنوز در بانک نیست به رسمیت شناخته می‌شود. که طبق این روش شرکت دریافت کننده کالا و یا خدمات در اعتبار باید مسئولیت را بعد از تاریخ دریافت آن‌ها گزارش کند.

در صورت حساب‌های عملکرد سود و زیان خالص در نتیجه درآمدهای کسب شده است که این نوع از حسابداری جریان نقدی و جریان خروجی دارای بازخورد فوری هست و اطلاعاتی در مورد دارایی و بدهی یک سازمان در اختیار قرار می‌دهد . ساختار حسابداری تعهدی برای سازمان هایی که هدف سود آوری ندارند( مانند برخی سازمان‌های دولتی ) وسود معیار مناسبی برای سنجش عملکرد ان‌ها نیست مناسب نمی‌باشد. اینکه سیستم حسابداری تعهدی راه حل خوبی برای مسائل تخصیص منابع، هزینه‌های مشترک میان برنامه‌ها ارائه نمی‌کند منجر به اطلاعات نادرست برای استفاده کنندگان گزارش مالی می‌باشد.

حسابداری نقدی هزینه‌های غیر نقدی مانند استهلاک را حذف می‌کند و این در حالی است که حسابداری تعهدی برای بررسی دقیقی و هزینه یابی کامل می‌باشد. اگر بخواهیم از هزینه هایی مانند استهلاک و امثال ان‌ها چشم پوشی کنیم می‌توان گفت که تفاوت بین ارقام حسابداری برمبنای نقدی و تعهدی فقط زمان است. از جمله نارسایی روش حسابداری نقدی عدم امکان ارزیابی عملکرد مدیریت سازمان ها، عدم وجود نظام بودجه بندی جامع مبتنی بر فعالیت ها، عدم ثبت کامل مطالبات و تعهدات و . که نشان دهنده عدم امکان مدیریت نقدینگی و مدیریت هزینه می‌باشد.

اجرای نرم افزارهای مالی مبتنی بر حسابداری تعهدی درفرهنگستان

راهکار مالی راهکاران همکاران سیستم

ثبت‌ و ضبط حجم بزرگ اطلاعات مالی و طولانی شدن فرآیندهای مالی؛ از مهم‌ترین مسئله‌های سازمان‌های بزرگ است. به کمک مجموعه نرم افزارهای مالی راهکاران؛ می‌توانید اطلاعات مالی یکپارچه‌ای را در لحظه و با اطمینان از درستی آن‌ها در اختیار داشته باشید. با امکان صدور اتوماتیک اسناد مالی، دوباره‌کاری‌ها و خطاهای کاربری را کاهش داده و از صحت داده‌های مالی سازمان اطمینان بیشتری داشته باشید.


نرم افزارهای مالی راهکاران شامل سیستم‌های دفتر کل، دریافت و پرداخت، صورت‌های مالی، دارایی ثابت، تسهیلات مالی، کنترل مالی قراردادهای پیمانکاری و مدیریت وصول مطالبات است.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزارهای مالی راهکاران

  • گزارش‌دهی ساده و کم‌هزینه به ذینفعان درونی و بیرونی سازمان
  • ارائه‌ی صورت‌های مالی با رویکرد سرعت در گزارش‌دهی و افزایش قابلیت اتکای اطلاعات
  • امکان مدیریت نقدینگی سازمان در هر لحظه از زمان
  • پشتیبانی از حسابداری تسهیلات مالی دریافتی همراه با گزارش‌های عملیاتی مورد نیاز
  • قابلیت ردیابی دارایی‌های ثابت سازمان‌ها در هر لحظه از زمان
  • سرعت بخشیدن به ارائه‌ی اظهارنامه‌های مالیاتی و گزارش‌های خرید و فروش فصلی

نرم افزاردریافت‌ و‌ پرداخت راهکاران

از جمله الزامات مدیریت وجوه نقد سازمان؛ آگاهی در لحظه از وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌ها، ثبت و ردیابی اسناد دریافتنی و پرداختنی است. انجام این مهم بدون داشتن راهکاری نرم‌افزاری امکان‌پذیر نیست.

نرم افزار دریافت و پرداخت راهکاران، با ارائه‌‌‌‌‌ گزارش‌‌‌‌‌های کامل از زوایای متفاوت، این امکان را در اختیار مدیران و تصمیم‌‌‌‌‌گیرندگان سازمان قرار می‌‌‌دهد که در کم‌‌‌ترین زمان ممکن، بتوانند اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند. همچنین گزارش‌های کنترلی یا تحلیلی و زمان‌‌‌محور متعددی در این راهکار تعبیه شده است که به سازمان در اتخاذ تصمیمات بهینه و ارزیابی آنها در هر لحظه از زمان کمک می‌‌‌کند.

ویژگی‌های نرم افزار دریافت و پرداخت راهکاران

مدیریت وضعیت اسناد دریافتی، پرداختی و حساب مشتریان و تامین‌کنندگان

اطلاع به‌موقع از وضعیت حساب‌ طرف‌های تجاری از مسائلی است که مدیریت نقدینگی سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سیستم  خزانه داری راهکاران با ارائه‌ اطلاعات جامع و به‌موقع این حساب‌ها، نقش خود را در تقویت مدیریت نقدینگی کسب‌وکار ایفا می‌کند. همچنین این راهکار، امکاناتی نظیر ثبت و نگهداری تمامی عملیات به تفکیک شعب، ثبت هم‌زمان عملیات در شعب متفاوت و انجام انتقال بین آن‌ها را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

ارائه‌ فرآیندها و ابزارهای کنترلی

فرآیند محور بودن ثبت اطلاعات دریافت و پرداخت در نرم افزار خرانه راهکاران، امکان مناسبی جهت قرار دادن کنترل‌های لازم برای گردش وجوه نقد و اسناد مرتبط ایجاد کرده است. از طرف دیگر ارائه امکاناتی مانند تهیه اتوماتیک صورت مغایرت بانکی، می‌تواند باعث افزایش توان کنترلی واحدهای تجاری در حوزه وجوه نقد شود.

کنترل نقدینگی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی

نرم افزار دریافت و پرداخت با ارائه گزارش‌های متنوع در مورد وضعیت نقدینگی، منابع و مصارف مرتبط؛ سازمان‌ها را برای برنامه‌ریزی و کنترل جریان نقدینگی یاری می‌کند.

سیستم دریافت و پرداخت راهکاران

پوشش‌دهی کامل فرآیند دریافت و پرداخت

  • یکپارچگی با ماژول‌های مرتبط از جمله فروش، پخش و تدارکات
  • ثبت تمامی مبادلات مربوط به دریافت و پرداخت اسناد و وجوه به تفکیک شعب
  • پشتیبانی از فرایندهای مامور وصول به عنوان رویکردی جهت وصول اسناد دریافتی
  • پشتیبانی از فرایندهای حقوقی کردن اسناد دریافتی غیر قابل وصول
  • انجام انتقال بین منابع درون‌سازمانی (بانک‌ها و صندوق‌ها و تنخواه‌ها)
  • انجام انتقال بین شعبه‌های مختلف سازمان
  • تعیین حساب پشتیبان برای حساب‌های بانکی و انجام کنترل‌های مربوط به آن
  • دریافت اطلاعات استقراری و عملیات دریافت‌ و‌ پرداخت از طریق فایل
  • ثبت اسناد حسابداری مربوط با عملیات دریافت و پرداخت با الگوهای قابل تعریف توسط کاربر

تسهیل عملیات مغایرت‌گیری حساب‌های بانکی

  • تنظیم صورت مغایرت بانکی بر اساس اطلاعات صورت حساب بانکی و مغایرت‌گیری اتوماتیک
  • گزارش صورت مغایرت بانکی با روش‌های مختلف

مدیریت ضمانت‌نامه‌ها

  • پوشش‌دهی ضمانتنامه‌های به نفع شرکت و ضمانتنامه‌های به عهده شرکت
  • ثبت فرایند دریافت ‌و‌ پرداخت ضمانت‌نامه‌های بانکی
  • پیشبرد مراحل تمدید، تقلیل، ابطال یا وصول آن‌ها

کنترل حساب‌های تنخواه و هزینه‌های انجام شده توسط تنخواه‌گردان‌ها

  • ثبت صورت خلاصه تنخواه
  • ثبت اطلاعات مالیاتی در صورت خلاصه تنخواه
  • کنترل مخارج انجام شده با مانده تنخواه
  • کنترل موجودی هر یک از تنخواه‌ها با سقف تعیین شده
  • ورود اطلاعات صورت خلاصه تنخواه از طریق فایل اکسل

گزارش‌های مرور و گزارش‌های تحلیلی سیستم

  • جستجوی سریع اقلام دریافتی و پرداختی
  • دسترسی به اسناد دریافت و پرداخت از طریق گزارش‌ها
  • موجودی و گردش حساب‌های بانکی و صندوق‌ها و تنخواه‌ها
  • وضعیت ضمانت نامه‌های بانکی
  • گزارش دریافت‌ها و پرداخت‌ها به تفکیک طرف مقابل، نوع دریافت و پرداخت ، نوع قلم و
  • گزارش گردش و موجودی تنخواه‌ها و هزینه‌های انجام شده توسط آن‌ها
  • گزارش نقدینگی بابت پیش‌بینی‌های آتی
  • گزارش درخواست‌های دریافت و پرداخت و ردیابی فرم‌های مرتبط شده با این درخواست‌ها
  • گزارش تطبیق دریافت‌ و ‌پرداخت و دفتر کل بابت یافتن مغایرت‌ها

نرم افزار دارایی های ثابت

دارایی‌های ثابت در هر سازمان بخش عمده‌ای از دارایی‌های غیر جاری آن‌ها را تشکیل می‌دهند. از این‌رو ردیابی آخرین وضعیت این دارایی‌ها و ارزش‌یابی درست و به‌روز آن‌ها اگر به درستی و با قابلیت اتکای کافی انجام نشود، می‌تواند منجر به بالا رفتن ریسک مدیریت بهینه این دارایی‌ها شود.

تصمیم‌گیری‌های نادرست در خصوص کنارگذاشتن و جایگزین کردن دارایی‌های جدید یا عدم اطلاع به‌موقع در خصوص دارایی‌های مفقود شده، اقدام مناسب و به هنگام در خصوص آنها، از جمله این ریسک‌ها محسوب می‌شود.
از سویی دیگر انجام محاسبات مالی مرتبط به دارایی‌های ثابت بدون وجود سیستمی قابل اتکا، ریسک اشتباهات محاسباتی را بالا برده که گاهی اصلاح آن‌ها بسیار زمان‌بر و حتی ناممکن است.

نرم افزار دارایی ثابت راهکاران ضمن پوشش‌دهی روش‌های قانونی محاسبات استهلاک و انجام عملیات مالی مرتبط، امکان نگهداشت مناسب دارایی‌ها با استفاده از راهکارهای نوین مبتنی بر موبایل را فراهم می‌کند.

مزایای نرم افزار دارایی ثابت راهکاران

  • مدیریت عملیات ثبت و اعمال تغییرات مالی در طول چرخه عمر دارایی
  • مدیریت نگهداشت فیزیکی دارایی‌ها در بستر موبایل
  • آگاهی در لحظه از وضعیت دارایی‌های ثابت
  • پشتیبانی از فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اعمال اثرات محاسباتی مربوط به آن
  • یکپارچگی با نرم افزار نگهداری و تعمیرات به منظور مدیریت بهینه تجهیزات
  • مدیریت بیمه دارایی‌ها و انجام تمامی محاسبات مربوطه

ویژگی‌های نرم افزار داراییهای ثابت راهکاران

مشاهده تاریخچه تغییرات در قالب کارت دارایی

با امکاناتی که نرم افزار تجدید ارزیابی راهکاران در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید از وضعیت فیزیکی دارایی‌ها و هم‌چنین تاریخچه‌ آن‌ها در هر لحظه از زمان آگاه شوید و براساس این اطلاعات مدیریت و برنامه‌ریزی کارآمدتری برای بهره‌برداری از آن‌ها داشته باشید.

انجام محاسبات مالی دقیق و قابل اتکا با سرعت بالا

به کمک سیستم دارایی ثابت راهکاران، می‌توانید با دقت و سرعتی قابل قبول، محاسبات مالی موثر بر بهای دارایی‌های ثابت را به شکل کاملا مکانیزه تهیه کنید. همچنین عملیات تعدیل و اصلاح این محاسبات نیز با استفاده از امکانات مجزایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، به شکل کاملا سیستمی و دقیق انجام‌پذیر است و نیازی به درگیر شدن در پیچیدگی محاسبات تعدیلات دوره‌های گذشته به شکل دستی نیست. به این ترتیب همواره می‌توان از ارزش مبلغی دارایی‌های سازمان از جنبه‌های مختلف آگاهی دقیق داشت و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آتی در خصوص تحصیل دارایی‌های جدید یا فروش و اسقاط آن‌ها با قابلیت اتکای کافی به ارزش دارایی‌های سازمان، به شکل مناسبی انجام می‌شود.

دریافت گزارش‌های متنوع مدیریتی و کاربری

گزارش‌های جامع و کاربردی‌ که در راهکار دارایی ثابت راهکاران پیش‌بینی شده‌اند، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر لحظه از زمان بتوانید آخرین تغییرات وضعیت فیزیکی و محاسبات مالی دارایی‌ها را ردیابی کرده و این اطلاعات را مبنای تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های بعدی خود قرار دهید. این گزارشات می‌تواند در سطح یک دارایی خاص یا گروه و طبقات، به تفکیک دوره‌های مالی و محاسبات تجدید ارزیابی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار دهد.

امکانات و ابزارهای نرم افزار دارایی ثابت راهکاران

عملیات ورود و خروج دارایی

  • پشتیبانی از فرایندهای مرتبط با تحصیل دارایی‌های ثابت
  • تعیین الگوهای متفاوت ایجاد پلاک دارایی‌های ثابت
  • ثبت سوابق دارایی‌هایی که موقتا از سازمان خارج شده‌اند
  • پشتیبانی از تمامی سناریوهای مرتبط با خروج دارایی و اعمال اثرات فیزیکی و مالی آن‌ها

نگهداشت دارایی

  • پشتیبانی از انواع نقل و انتقالات داخلی و بین شعبه‌ای دارایی‌ها و نگهداری تاریخچه آن‌ها
  • تعریف صورت‌برداری و انجام عملیات صورت‌برداری با استفاده از موبایل
  • اختصاص بارکد برای هر پلاک
  • پشتیبانی از انواع متفاوت کنارگذاری فیزیکی دارایی‌ها و اعمال اثرات محاسباتی مربوطه

عملیات مالی

  • انجام محاسبات استهلاک دارایی‌ها مطابق با قوانین
  • ثبت و مدیریت کلیه مخارج پس از تحصیل
  • اصلاح محاسبات ناشی از تغییرات مربوط به بهای دارایی‌ها و روش‌های استهلاک آن‌ها
  • ثبت اسناد مالی به صورت مکانیزه و اتوماتیک

گزارش‌گیری

  • دریافت گزارش خلاصه عملکرد به شکل عادی و تحلیلی
  • جستجوی دارایی با استفاده از پلاک یا سایر ویژگی‌ها
  • مرور تمامی پلاک‌ها براساس طبقه، گروه، محل استقرار و جمعدار
  • مغایرت‌گیری بین دارایی ثابت و حسابداری

نرم افزار صورت های مالی راهکاران

نرم افزار تهیه صورت‌ های مالی راهکاران، از طریق ارائه الگویی مناسب جهت تهیه‌ گزارش‌ها، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و دقیق‌تر صورت‌های مالی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

سیستم صورت‌ های مالی از طریق یکپارچگی با دیگر ماژول‌ها، اطلاعات مورد نیاز را از آنها دریافت کرده و در محیط اکسل، در قالب‌های تعریف شده توسط کاربر طبقه‌بندی و ارائه می‌کند. در این ماژول، می‌توان صورت‌های مالی را به همراه یادداشت‌های پیوست دوره‌های مختلف تهیه کرد.

مزایای نرم افزار صورت های مالی راهکاران

  • کاهش زمان و هزینه تهیه صورت‌های مالی با استفاده از الگوی تکرارشونده متناسب با صنایع مختلف
  • افزایش قابلیت اطمینان به صورت‌های مالی و کاهش خطا‌های احتمالی
  • تهیه صورت‌های مالی پایان دوره و میان‌دوره‌ای برای دوره‌های مالی مورد نظر کاربر
  • سهولت در تهیه صورت‌های مالی و یادداشت‌های همراه آن در دوره‌های مالی مختلف

امکانات و ابزارهای نرم افزار تهیه صورت های مالی

تهیه گزارش صورت‌های مالی

  • پوشش‌دهی صورت‌های مالی صنایع و استانداردهای مختلف
  • تهیه‌ یادداشت‌های پیوست صورت‌های مالی با فرمت‌های ساده و ماتریسی
  • تهیه‌ صورت‌های مالی اساسی بر مبنای یادداشت‌های پیوست صورت‌های مالی
  • ثبت اسناد تعدیل طبقه‌بندی و تهاتر حساب‌ها
  • تهیه‌ اتوماتیک کاربرگ 6020 صورت‌های مالی
  • تجدید ارائه‌ اقلام گزارش شده در دوره‌‌های قبل با استفاده از اسناد تعدیل سنواتی
  • ارائه اقلام مقایسه‌ای صورت‌های مالی

امکانات زیرساختی

  • تهیه‌ صورت‌های مالی در محیط اکسل
  • تعریف دوره‌های گزارشگری مختلف برای تهیه‌ صورت‌های مالی در طول یک سال مالی
  • جمع‌آوری مستقیم اطلاعات از سیستم‌های دیگر
  • گرد کردن ارقام صورت‌های مالی در سطح دلخواه (یک یا هزار یا میلیون واحد)
  • تفکیک اقلام با اهمیت از کم‌اهمیت در یادداشت‌های پیوست
  • امکان تعریف فرمول برای مقادیر فراخوانی شده از سایر سیستم‌ها
  • انتشار و نگهداری سوابق نسخه‌های صورت‌های مالی تهیه شده در راهکار

 

بنرها

 

X