دسته بندی
سه شنبه 1405/03/26 12:46
شماره :
3492
دکتر علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛

تاب‌آوری بیمارستان‌ها؛ ستون امید مردم در روزهای بحران


دکتر علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در کنفرانس  تاب‌آوری نظام سلامت در شرایط بحران که  ۲۵ خرداد ماه باهدف بررسی ابعاد مختلف تاب آوری در نظام سلامت در شرایط بحران با حضور صاحب نظران حوزه سلامت و به همت گروه پیراپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد به بررسی موضوع تاب آوری کلیات بیمارستانی سازه های بیمارستانی در بلایا" پرداخت .
وی گفت: بیمارستان‌ها در شرایط جنگ، بلایا و حوادث طبیعی، علاوه بر ارائه خدمات درمانی، نقش مهمی در حفظ امید و آرامش روانی جامعه دارند. تاب‌آوری بیمارستان‌ها به معنای تداوم خدمت‌رسانی، حفاظت از کارکنان و بیماران، حفظ زیرساخت‌های حیاتی و آمادگی برای پاسخگویی به افزایش نیازهای درمانی در شرایط بحران است. در این میان، توجه به پدافند غیرعامل، مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی پیش از وقوع حادثه، از الزامات اساسی برای حفظ عملکرد بیمارستان‌ها در روزهای سخت به شمار می‌رود.

ادامه این مصاحبه را اینجا مشاهده نمایید.


 

X